Home
Home
*BULETIN TERKINI..!*
Leave URL - Nanti aku BW semula, ok..!!! =D
Wordless Wednesday 12 : It's Media..!
Wordless Wednesday 11 : SABAR
TAHNIAH kepada PEMENANG..!
11 ORANG YANG MENDAPAT DOA MALAIKAT
Wordless Wednesday 10 : Just say THANKS..!
Bangkit Cheese
Saturday Car Boot Sale 2014
Jom Daki Gunung Kinabalu..! @__@
Tempahan Kepala Patung - DH1000 (S005)
Majlis Mega Mawlid 2014 Bersama Habib Syech Assegaf
Sampai bila-nak nangis ni..!!!
Segmen Blogwalking by Izzati Amira
LETS CHILL GIVEAWAY BY MAMA DARWIISH
SABAR
Bersyukur - itu Nikmat Bahagia
Hanez Suraya Saman MAS - Apa kes ?
Segmen : Cari Followers Mei !
Smile Giveaway by Shad
Think Positive..!
Wordless Wednesday 9 : Jelous
Seminar Hidup Luar Biasa 2014 - Dr Azizan Osman & Afdlin Shauki
Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1
I repeat-ABORT..!
Tempahan M(H)1001 - DH1000 (S004)
Tempahan Kepala Patung - DH1000 (S003)
KEPALA PATUNG - Second Hand
FEMALE HALF BODY MANNEQUIN
Hari Guru 2014 Giveaway RM100
Bagi Bunga dari Najis
Segmen Blogger Aktif
1st Time MEROTI..!!!
Segmen Blog Review..!!!
DIY - erk..!
Be Strong Gurl..!
CALL
Warna-warni Kehidupan di PEJABAT
TEMPAHAN - KP01 & KP02
Wordless Wednesday 8 : Just CARES..!
Thank you..! For ur support..!
Dato' Aziz Sattar meninggal dunia
TAKDIR 2 BERADIK - Innalillah...
POPIA NESTUM
CHEESE TART-HARGA PROMOSI..!!!
TAHNIAH..!-Peserta yang menang (GA by Ika)
Sikap Sham Kamikaze - Hipokritkah kamu..?
Wordless Wednesday 7 : Thanks Allah
Sahabat Sejati
Anak Kecil Dan Seketul Batu
It's about LIFE...
Segmen: Hasrul Hassan Perkenal Blogger Blogspot Baru
Cuti Ooo Cuti...

Sampai bila-nak nangis ni..!!!

Assalamualaikum...

*entry diri-peribadi mungkin-lebih tepat soal hati

Kalau aku type ni-
of coz aku akn nangis-lagi-
tapi aku penat la nak simpan-hati ni macam nak meletup-
boleh tak aku nak luah kat blog aku ni. . .


Big smile


*****

Tarik nafas-kuat semangat-sabar ok..!


Hadis riwayat Anas ra., ia berkata:

Nabi saw. bersabda:
Ada tiga hal yang barang siapa mengamalkannya,
maka ia dapat menemukan manisnya iman,
yaitu orang yang lebih mencintai Allah dan Rasul-Nya daripada yang lain,
mencintai orang lain hanya karena Allah,
tidak suka kembali ke dalam kekufuran (setelah Allah menyelamatkannya)
sebagaimana ia tidak suka dilemparkan ke dalam neraka.
(Shahih Muslim No.60)


Perasaan cinta-itu lumrah-
kepada manusia-

Tetapi bila perasaan cinta manusia
melebihi perasaan cinta terhadap Allah-
itu yang bahaya-

Sebab-

Allah tak restu..!

Lainlah perasaan cinta manusia itu kerana Allah-
Tapi betul ker..?

Kalau betul kenapa-

berleluasa dengan buang anak merata-rata
ditangkap khalwat
malah-ada yang sanggup lari dari rumah
belakangkan keluarga bagai..!

Ini namanya Cinta manusia kerana Allah..?
Alasan semuanya-


Biarlah cinta itu berpada-pada-
takut merana jiwa-
jatuh terduduk-
tak bangun-bangun..!

Biarlah benci itu berpada-pada juga-
Janganlah melebih-lebih
takut bukan jatuh terduduk-
tapi jatuh sayang pula..!
-@mi3


Terima Kasih Ya Allah-
kerana beri aku pengalaman..!

Pengalaman yang mengajar aku-
apa itu rasa jatuh cinta-
rasa disayangi oleh Insan yang bergelar Lelaki-
Membantu aku ketika dalam kesusahan-
Memberi aku dorongan-
Mengajar aku supaya bertolak ansur-
dalam perhubungan-

Berbunga-bunga hidup gembira..!

Tetapi-
Selepas dia mendapat kerja yang lagi bagus-

Aku..?

Dibiarkan sepi begitu sahaja-

Alasan..?
untuk membiasakan diri dengan persekitaran di sana..!
Banyak sangat kena handle itu ini-
Bila aku cakap sikit-
Dah kena cop-
"boleh tak jangan membebel..!"
Haha-kan padan muka
Semua yang aku buat-
salah dimatanya-
itu ini-serba tak kenalah..!
Semuanya salah-

Ahh, adakah itu alasan..!

Untuk menjauhkan diri dariku barangkali-

*****

Cinta Allah-itulah Cinta yang paling hakiki..!

Ya, Allah-
Barangkali ini balasanku, kan..?
Membiarkan kau sepi-
Bergantung harap pada mereka yang bergelar manusia..!

Ya, Allah,
Maafkanlah aku..!

Menyesal..?

Memang aku menyesal..!
Sebab ini memang salahku-

Tetapi aku bukan menyesal kerana dugaanMu-

Sebab, aku percaya-
setiap kejadian-ada hikmahnya-
Takkan aku nak salahkan takdir..!
Nop..!
Aku bukan begitu..!

Aku perlu bangkit..!
Bangun..!
Wake up..!!!
Dari mimpi-mimpi berbunga-bunga..!
Sebab-
kan bunga itu akan layu akhirnya-Opsss-kumbang la-

haha~mula dah berpuitis bagai

*****

'Only in the remembrance of Allah,
can the heart find peace.' [13:28]



p/s :
“Moving on is easy.
It's staying moved on that's trickier.”
~Katerina Stoykova Klemer


Credit2u : islam2u , zakira-afina , iluvislam(pic)


2 comments:

zakira afina said...

dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang. tak paah kredit pun takpe :) kita share same2 biar sume dapat manfaat :D

Anonymous said...

akak ni plak bercinta dah, kahwin dah, mengandung sudah, bersalin pun sudah, sekarang ni bercerai plak... ditinggalkan suami dan anak....bila bersama asyik duk kelahi dgn suami, bila dah duduk sorang sorang ni, menangis lah teringatkan anak....
bila duk fikir balik, kebahagian sesebuah rumah tangga tu bukannya terletak pada gurau senda suami isteri, tapi agaknya kebahagian rumahtangga akak terletak pada perkelahian dgn suami....kenapa bercerai?..masalah kewangan... ni tengah ubati hati yang luka, rindu kat anak....dah 2 minggu tak dpt cakap ngan anak (4 tahun, perempuan) suami dah tukar no tipon, tak leh nak cakap ngan anak. kalau suami dah bencikan akak, jgnlah pulak nak pisahkan akak dgn anak. Kenapa suami ambik anak, sebab akak tak rela tengok emosi anak terganggu dek perceraian itu. Takpelah, akak luahkan rindu terhadap anak melalui doa saja. ALLAH MAHA MELIHAT, MAHA MENDENGAR DAN MAHA MEMBALAS. Sekarang, akak, betul-betul rindu kat anak akak MAIZATUL NAJWA BINTI ABDUL MARIKAN...SEMOGA ALLAH MELINDUNGI ANAKKU DUNIA DAN AKHIRAT. BIARLAH KITA TIDAK BERSAMA SAYANG, TAPI KITA MASIH DIBAWAH SINAR MATAHARI ALLAH TAALA.ANAKKU INGATLAH, SELAGI ALLAH ADA, SELAGI ITU IBU ADA BERSAMA SAYANG.SEMOGA ANAK IBU JADI SEORANG ANAK YANG SOLEHAH. AMIN.