Home
Home
*BULETIN TERKINI..!*
Leave URL - Nanti aku BW semula, ok..!!! =D
Wordless Wednesday 12 : It's Media..!
Wordless Wednesday 11 : SABAR
TAHNIAH kepada PEMENANG..!
11 ORANG YANG MENDAPAT DOA MALAIKAT
Wordless Wednesday 10 : Just say THANKS..!
Bangkit Cheese
Saturday Car Boot Sale 2014
Jom Daki Gunung Kinabalu..! @__@
Tempahan Kepala Patung - DH1000 (S005)
Majlis Mega Mawlid 2014 Bersama Habib Syech Assegaf
Sampai bila-nak nangis ni..!!!
Segmen Blogwalking by Izzati Amira
LETS CHILL GIVEAWAY BY MAMA DARWIISH
SABAR
Bersyukur - itu Nikmat Bahagia
Hanez Suraya Saman MAS - Apa kes ?
Segmen : Cari Followers Mei !
Smile Giveaway by Shad
Think Positive..!
Wordless Wednesday 9 : Jelous
Seminar Hidup Luar Biasa 2014 - Dr Azizan Osman & Afdlin Shauki
Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1
I repeat-ABORT..!
Tempahan M(H)1001 - DH1000 (S004)
Tempahan Kepala Patung - DH1000 (S003)
KEPALA PATUNG - Second Hand
FEMALE HALF BODY MANNEQUIN
Hari Guru 2014 Giveaway RM100
Bagi Bunga dari Najis
Segmen Blogger Aktif
1st Time MEROTI..!!!
Segmen Blog Review..!!!
DIY - erk..!
Be Strong Gurl..!
CALL
Warna-warni Kehidupan di PEJABAT
TEMPAHAN - KP01 & KP02
Wordless Wednesday 8 : Just CARES..!
Thank you..! For ur support..!
Dato' Aziz Sattar meninggal dunia
TAKDIR 2 BERADIK - Innalillah...
POPIA NESTUM
CHEESE TART-HARGA PROMOSI..!!!
TAHNIAH..!-Peserta yang menang (GA by Ika)
Sikap Sham Kamikaze - Hipokritkah kamu..?
Wordless Wednesday 7 : Thanks Allah
Sahabat Sejati
Anak Kecil Dan Seketul Batu
It's about LIFE...
Segmen: Hasrul Hassan Perkenal Blogger Blogspot Baru
Cuti Ooo Cuti...

SORRY - We were late...

Assalamualaikum...


Malam tadi punya cerita. . .



Dah minta di-Celebrate-untuk dirinya-kan

Akak yang baik hati
(kan dah perah-santan di petang hari. . .huhu)

maka, menurut titah, Patik turutkan. . .


Duk fikir-fikir kat tempat kerja semalam,
maka. . .
Terlintas untuk order pizza.

Kerana kemalasan yang melanda untuk pergi ke sana.
Serius wei, malas la nak pi terjah ke sana...
Nak start kete bagai, tempuh jem lagi, semua tu makan masa wei...,
maka- call je la kan senang..!

Well, zaman it kan.
Hujung jari je la. . .

See..?
Alasan memang menggunung tinggi-kalau boleh nak lagi tinggi
Camner tak GEMUK..!
MALAS nak EXERCISE..!


So, adik pun pi la call si abg pizza ni.
Lepas order, kami aku pun turun makan sambil layan drama tv3.

Adik pun join sama, tapi dia tak nak makan.

Well, tunggu pizza la katakan..!

Kira nak makan malam special la kut-yelah, setiap hari duk makan nasi-kut la dia bosan...

Ada mak kisah..!
Selagi abah tak bising, maknanya dia terima la nasi.
Hehe...

Sebab nasi kan antara makanan ruji kita-

tapi kadang-kadang bosan juga
tekak tiba-tiba tukar versi
Malaysia-Barat

Tu yang pi pekena Chicken Chop kat Bistro Hutan Bandar.
Kat mana..? - Selalu orang tanya.
Ala, sebelah tnb lama tuuu...! -
Siapa orang jb tu, mesti pernah mai kan.

Tak pun, burger depan umah tu pun jadi la...

Burger

Western jugak pe...hehee

*****

Aku dah pun habis makan - adik yang dah bersiap dengan pakai tudung bagai

Well, tunggu itu abg pizza punya pasal-berdesup siap..!

*****

Drama pun dah habis-stay tengok berita tv9 pula -
paling penting tak banyak iklan 
hehe

Tik tok tik tok. . .

Mata duk tengok jam -
"Ish, mana ni..?" adik dah pandang aku.

Aku jungkit bahu, "Sabar-belum setengah jam kan..?"

"Ok, nak makan nasi la..!"

Erk, - i tot tadi dia tak nak makan - sambal telur mata merah menyala-nyala - kecur kut..!
  
Haha...

*****

Tik tok tik tok. . .

*****

Tik tok tik tok. . .

Telefon untuk kali ke-2 . . .!

Pizza janji nak bagi kupon - 
Ok, relax. . .

*****

I'm waitingggg.....

Actually, we're all waiting..!

*****

Okay..!

Dah satu jam nak lebih hokayyy...!

Pi atas, nak call si abg pizza tu kat atas -
( private sangat la konon-konon )

*****

Adik naik atas,
"Kak, dia cakap kupon dah habis..."

What?! Can u repeat it again..!

Tak payah, aku dengar - haha

kurang-asam-tambah-asam

*****

yelah kan, kalau tiada kupon sekalipun, guna la inisiatif lain -
macam Domino tu- lambat 1/2 jam, free satu lagi.

Maka, nak dipendekkan cerita, aku call sekali lagi untuk kali ke-3 weiii~

"Ya, cik..?" abang pizza manyahut.
"Sila bagi nombor telefon. . ."

"Saya nak buat aduan..!" potong aku. Duk pot pet ape ntah -

"Aduan..?"
"....."
tak sempat aku nak jawab boleh dia cakap. . .

"Nak report polis ker..?"

See..?
Kuang ajo..!
Nasib baik aku tak tergelak-Eeee..!

Then, bro ni pun pass la kat orang atasan dia.
Lagi bersopan cakap dengan aku than bro tadi-apxb

Then, dia pun janji akan call branch tempat aku tu dan make sure manager sana akan call aku semula.


*****

"Dia cakap apa..?" Aku tanya.

"Manager tu minta maaf dan dia petik si abang pizza, katanya budak baru -
dan sebenarnya kupon tu ada kat dia (si manager tu ler)."




Finally~


-The end-



p/s : Customer is always rito..! haha


No comments: